8 клас.Зарубіжна література Навчання на період карантину



ЗАРУБІЖНА ЛІТЕРАТУРА 8 КЛАС 

Графік обов’язкових підсумкових робіт учнів 8 класу із зарубіжної літератури
https://drive.google.com/file/d/13ml8pev1aNWIr5sophqBl5-L8kx6lQyw/view?usp=sharing



ТемаЛітературний калейдоскоп. Узагальнення та систематизація матеріалу, вивченого протягом року
26.05

Тема:  Узагальнення та систематизація знань, умінь і навичок, набутих учнями впродовж навчального року. Турнір книголюбів
21.05
Завдання: Виконайте завдання за посиланням 
https://naurok.com.ua/test/testova-robota-za-pidsumkami-nabutih-znan-u-2-semestri-8722.html
https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=610420


Тема: 
Контрольна робота  Література ХХ–ХХі ст. У пошуках себе і високого польоту Контрольний твір 
 19.05
Завдання:
  •  Напишіть  твір-роздум на одну з запропонованих тем.
  1.  Земля очима маленького принца (за твором А. де Сент-Екзюпері)
  2. Чому треба залишатися дитиною в душі (за твором А. де Сент-Екзюпері «Маленький принц»).
  3. Чого я навчився від Джоанатана Лівінгстона? (за твором Р. Баха.)
  4.  Якою була б доля Зграї, якби в ній не було Джонатана Лівінгстона (за твором Р. Баха).

    Тема: Позакласне читання Барбара Космовська «Буба», «Буба: мертвий сезон». Художній світ Б. Космовської. Батьки — діти, діди — онуки. ідея поваги й любові до людини. Сімейні цінності у творі
14.05
Завдання:
    Ознайомитись з творчістю Барбари Космовської та коротким змістом повісті "Буба"


Тема: Річард Бах «Чайка Джонатан Лівінґстон».  Сюжет твору р. Баха як філософська метафора людського буття. Алегоричні образи повісті.  Утілення прагнення до високої мети в образі чайки Джонатана. Художній конфлікт і можливість його подолання. Ознаки притчі у творі 
 05.05-12.05
Завдання:
  •   Ознайомитися з презентацією.https://naurok.com.ua/prezentaciya-do-tvoru-richarda-baha-chayka-dzhonatana-livingston-8-klas-15891.htmlhttps://naurok.com.ua/prezentaciya-do-tvoru-richarda-baha-chayka-dzhonatana-livingston-8-klas-15891.html
  • Переглянути буктрейлер до творчості Р. Баха https://www.youtube.com/watch?v=XLaPZISfFnQhttps://www.youtube.com/watch?v=XLaPZISfFnQ
  • Прослухати аудіокнигу (скорочено)  https://www.youtube.com/watch?v=xPSUv3G1ewEhttps://www.youtube.com/watch?v=xPSUv3G1ewE
  • Створити логотип або колаж до повісті Р. Баха.
  •  Назвіть алегоричні образи притчі:
  • Про що свідчить той факт, що між ідеєю написання книги та її реалізацією пройшло 8 років? Прочитайте у підручнику відомості про історію створення притчі «Чайка Джонатан Лівінгстон». Що вас здивувало або вразило?
  • Чому ніхто, навіть батьки, не розуміли відмови Чайки від їжі? Що треба робити батькам, щоб розуміти своїх дітей?

  • Чому саме 12 чайок прилетіли з берега зустрічати Джонатана? Який сенс у цьому числі?
  •  Написати твір-мініатюру «Для чого ми приходимо в цей світ?"
  • Розмалювати світи Джонатана Лівінгстона.

Тема: Урок розвитку мовлення (У)   «Добре бачить тільки серце. Найголовнішого очима не побачиш…»  (А. де Сент-Екзюпері) 
30.04

«Бути людиною – це означає відчувати, що ти за все відповідаєш. Згорати від сорому за убогість, хоч вона неначе існує і не з твоєї вини. Гордитися перемогою, яку отримали  товариші. І знати, що, укладаючи камінь, допомагаєш будувати світ».
Філософським заповітом письменника стала написана ним незадовго до загибелі казкова повість «Маленький принц», в алегоричних образах якої він втілив свої найзаповітніші ідеали.
Завдання:


Тема:Література XX–XXI ст. У пошуках себе і високого польоту Антуан де Сент-Екзюпері «Маленький принц». Людські взаємини, моральні цінності  в казці-притчі.Філософський зміст твору Антуана де Сент-Екзюпері «Маленький принц». Художні образи  
16.04 - 28.04


Словникова робота   

Казка — прозовий твір про вигадані, фантастичні події.

Алегорія — це художній засіб, за допомогою якого узагальнене поняття розкривається через конкретні образи.

Притча — твір повчального характеру з чітко вираженою мораллю.

Афоризм — короткий влучний оригінальний вислів, узагальнена глибока думка, виражена в лаконічній формі.

Слово вчителя— Казку побудовано з окремих епізодів, кожний з яких має логічну завершеність, але єднає їх саме образ Маленького принца, котрий, подорожуючи по різних планетах, шукає істину. Автор не випадково віддає перевагу діалогічному пошуку істини, адже це не просто діалоги — це діалог душі людини із самою собою. Хоча твір певною мірою фантастичний, у ньому порушуються цілком земні проблеми.


 Завдання: 

  • Прослухати казку - притчу "Маленький принц",за посиланням :https://www.youtube.com/watch?v=bvPzDAx8GD8   
  • скласти схему або таблицю «Шлях Маленького принца у Всесвіті».
  • Характеризувати (коротко) образи казки; виписати афоризми, пояснювати їх.
  • Що зрозумів і чого навчився Маленький принц під час перебування на Землі? (розгорнута письмова відповідь в робочому зошиті)

 Завдання виконати також в робочому зошиті, фото у вайбер.



Тема: Контрольна робота №5     Література бароко і класицизму 
14.04

Тестові завдання або гугл форму за посиланням https://docs.google.com/forms/d/17INBtsrl1SyVJAThLO3t90BSTvHo8tjwS_74R-w-3ro/edit

1. Термін «класицизм» походить від латинського «classicus» і означає:

а) «оригінальний»; б) «високий»; в) «зразковий»; г) «складний».

 2. Позначте хронологічні рамки доби бароко:
а) ХІІІ – ХVст; б) ХV – ХVІ ст.; в) ХVІ – ХVІІІ ст.; г) ХVІІ – ХІХ ст..

3. Укажіть країну, у якій виник класицизм:
а) Англія; б) Франція; в) Італія; г) Іспанія. 

4. Укажіть назву театру, який заснував Мольєр:
а) «Сучасний театр»; б) «Блискучий театр»; в) «Славетний театр»; г) «Класичний театр».

5. Укажіть героя, який є втіленням здорового глузду в комедії Мольєра:
а) Клеонт; б) Дорант; в) пані Журден; г) Ніколь.

 6. Укажіть зайве правило творення драматичних творів доби класицизму.
а) єдність дії; б) єдність характерів; в) єдність місця; г) єдність часу.     

6  БАЛІВ__________-

Завдання з вибором кількох правильних відповідей

7. Укажіть риси характеру пана Журдена:
а) інтелігентність; 
б) самозасліпленість;
 в) брутальність;
г) довірливість;       
д) чемність; 
е) освіченість.
Завдання на встановлення відповідності (логічні пари)    1 БАЛ

8. Установіть відповідність між літературним напрямом і його характерними рисами.
а) Пишний, барвистий стиль;                                            1) Бароко; 
б) орієнтація на античність;                                               2) класицизм. 
в) тяжіння до контрастів, складної метафоричності;
 г) нормативність мистецтва.          __________1 БАЛ

II Розгорнуті відповіді на запитання

9. Проаналізуйте поезію Луїса де Гонгора-і-Арготе «Галерник».
10. Вкажіть основні риси бароко як літературного напряму та найяскравіших представників.
2 БАЛА   

III Твір-мініатюра (одне питання на вибір учня)

11.1) Над чим мене змусила замислитися барокова поезія (на прикладі прочитаних творів)?  

 2) Яким я уявляю героя барокової поезії (на прикладі прочитаних творів)?  

3) Чому сцени навчання пана Журдена викликають сміх?    

  4) Чому граф Дорант «дружив» з паном Журденом? Який зиск він мав із цієї дружби?    

 5) У чому я вбачаю актуальність твору Мольєра «Міщанин-шляхтич»                 2 БАЛА

Завдання виконувати на листочках, фото у вайбер.


ТЕМА: Мольєр «Міщанин-шляхтич». Тематика і проблематика твору, його загальнолюдське значення. Основні образи  комедії (пан Журден, пані Журден, граф Дорант, графиня Дорімена, Клеонт та ін.). Основні та другорядні образи комедії . Засоби комічного (гумор, іронія, сатира, сарказм) .
17.03-31.03
  Завдання: 
Опрацювати матеріал:  Жан Батіст Мольєр - французький драматург і актор XVII ст. Уже за життя він став загальноєвропейським письменником і здобув неабияку славу. Комедії драматурга розігрувались при переповнених залах, а його акторська гра викликала бурхливе захоплення. Серед найбільших прихильників його таланту був король Франції Людовік ,який не пропускав жодної прем’єри комедій Мольєра, часто був навіть учасником п’єс у балетних сценах. Він захищав талановитого драматурга від нападок заздрісників та ображених, а в пік слави Мольєра присвоїв його театру назву «Трупа короля в Пале-Роялі». Про неабияку прихильність монарха до придворного комедіографа свідчить і той факт, що Людовік XIV став хрещеним батьком первістка Мольєра.У 1669 році король Людовік XIV приймав у своїй резиденції у Версалі турецьких послів на чолі з Солиманом-Агою. Турків змусили довго чекати,а потім прийняли їх у галереї Нового Палацу,що була прибрана надзвичайно розкішно. Король сидів на троні, а на вбранні короля було діамантів не менш, ніж на чотирнадцять мільйонів ліврів. Однак Солиман-Ага ніяк не виказав свого захоплення. У нього був такий вираз обличчя, начебто в Турції всі носять костюми з діамантами. Поведінка турецької делегації не сподобалась королю, і він наказав придворним композитору і драматургу написати п’єсу, що висміювала б турків. Так був створений «Міщанин-шляхтич». 14 жовтня 1670 року відбулася прем’єра вистави...Це було в Шамборі .Тема п’‎єси «Міщанин -шляхтич» - зображення безпідставних претензій буржуа Журдена на аристократизм та висміювання людських і соціальних вад. Дотичні теми - зображення любовних колізій між Люсільта Клеонтом, Нікольта Ков’‎єлем, Дорантом та Доріменою; зображення шахрайств учителів та кравця.

Сюжетна лінія та її композиційне втілення у творіДія перша - експозиція. В будинку пана Журдена зібралися найняті ним учителі музики і танців, які мають навчити його аристократичних манер. Учителі всіляко вихваляють Журдена, сподіваючись отримати від нього велику винагороду.
Дія друга - зав’‎язка. Журден домовляється з учителями про підготовку балетної вистави до гостини маркізи Дорімени, з якою він хоче укласти шлюб, щоб отримати дворянський сан (Журден на цей час одружений і має доньку на виданні). Тим часом учителі музики й танців посварилися з учителями філософії та фехтування, доводячи кожен свою першість в освіті. Після занять Журдена з учителем філософії в його дім приходить кравець-шах- рай та відбувається «ритуал» вдягання буржуа в кумедний костюм. Журдена переконують, що це «останній писк моди» в аристократичному середовищі. Журден щедро всіх винагороджує.
Дія третя - розвиток дії. Після сварки з дружиною та служницею, які критично ставляться до «високих прагнень» Журдена, в його дім приходить аристократ-аферист Дорант, користуючись небезкоштовними послугами якого, Журден прагне зблизитися з Доріменою. Дорант дурить Журдена, оскільки витрачає гроші міщанина на дорогі подарунки маркізі від свого імені, бо теж хоче з нею одружитися. Дружина Журдена прагне використати заклопотаність чоловіка власними мріями про дворянство та видати заміж за Клеонта свою дочку Люсіль, у чому їй допомагає служниця Ніколь, закохана в слугу Клеонта Ков’‎єля. Журден проти, тому що Клеонт - міщанин, а він хоче видати доньку за аристократа. Тим часом розпочинається балет, головними глядачами на якому є Дорімена та Дорант.
Дія четверта - кульмінація. Під час обіду Журден залицяється до Дорімени, але його дружина припиняє люб’‎язності та виганяє гостей. З’‎являється переодягнений Ков’‎єль і розповідає Журдену, що в його доньку закоханий син турецького султана, що він скоро буде з пропозицією шлюбу та висвячення майбутнього тестя у сан «мамамуші». Журден мало не божеволіє від щастя - збувається його мрія стати дворянином. Манія Журдена у сцені посвяти в «мамамуші» доходить крайньої межі, і вся безглуздість його намагань і моральна потворність виявляються тут в особливо яскравій формі. Розпочинається комічна церемонія, яку проводять «турки», найняті Клеонтом, і він сам, вдаючи сина турецького султана.
Дія п’‎ята - розв’‎язка. На сцені один за одним з’‎являються усі головні персонажі п’‎єси - дружина Журдена, його донька Люсіль, Дорант, Дорімена - і, дізнавшись, що відбувається, включаються в гру, кожен по - своєму використовуючи обдуреного Журдена. Журден погоджується на шлюб Люсіль з Клеонтом, вважаючи, що видає її заміж за сина турецького султана. Ніколь пов’‎язує своє життя з Ков’‎єлем, а Дорант одружується з Доріменою, переконавши Журдена, що це таємний хід, що відверне увагу пані Журден від почуттів її чоловіка до маркізи. «От йолоп так йолоп! Другого такого у цілому світі не знайдеш!» - так у кінці п’‎єси характеризує Журдена Ков’‎єль. Комедія закінчується яскравим балетом. Особливості жанру й композиції п’‎єси «Міщанин-шляхтич»
«Міщанин-шляхтич» - взірець «високої комедії» Мольєра. Твір поєднав у собі ознаки комедії обставин та комедії характерів: згідно з правилами комедії характерів у ній поставлено завдання розкрити морально- психологічний стан героя, а відповідно до комедії звичаїв були висміяні традиції, уподобання певних соціальних прошарків, передовсім буржуа та аристократів.
За змістом «Міщанин-шляхтич» є взірцем соціально-побутової комедії, в якій розкриваються норми моралі та спосіб життя аристократії та буржуазії часів Мольєра. Однак у творі наявні й елементи соціально- психологічної та любовної комедії, що обумовило її успіх у глядача.
За правилами класицизму комедія має п’‎ять дій. Композиція п’‎єси підпорядкована правилу трьох єдностей: всі події відбуваються в домі пана Журдена (єдність місця) впродовж однієї доби (єдність часу), розвиток сюжету зосереджується навколо особи головного героя (єдність дії), переважна більшість героїв є носіями однієї домінуючої риси характеру (неоднозначним є образ головного героя твору). Комічність зображуваних ситуацій поєднується з серйозною моральною проблематикою.
За формою «Міщанин-шляхтич» - це комедія-балет. Мольєр ввів у п’‎єсу численні пісні, танці, музичні інтермедії, балет, завдяки чому здійснив розширення характеристик персонажів, увиразнивши ті чи ті риси їх вдачі, створивши необхідний емоційний колорит та пародіюючи тематику й стиль тогочасної салонної літератури. Жанр, створений видатним драматургом для придворних розваг, наповнився викривальним змістом.
ЗАВДАННЯ:
  • Опрацювати матеріал підручника про Мольєра. 
  • Прочитати комедію «Міщанин -шляхтич».
  •  Намалювати афішу п’єси.
Повторіть визначення видів комічного, наведіть приклади та з’ясуйте їхні функції, спираючись на текст комедії.Повторення термінів із теорії літературиГумор — вид комічного, коли серйозне в житті зображується жартівливо, коли про людські вади говориться з добродушною посмішкою.Іронія — засіб гумору та сатири, заснований на приховано-глузливому, зневажливо-осудливому зображенні людини чи явища.Сатира — художні твори різних жанрів, у яких різке викриття зображуваного поєднано з його гострим осміюванням.Сатирична розповідь — розповідь, у якій різко висміюються люди, людські вади, характери.Антитеза — підкреслене протиставлення протилежних життєвих явищ, понять, почуттів, характерів.переглянути фільм-спектакль «Міщанин-шляхтич»https://www.youtube.com/watch?v=5GCPAj_EwJY









Комментариев нет:

Отправить комментарий