5 клас Образотворче мистецтво Навчання на період карантину


Образотворче мистецтво 5 клас
Всі роботи здавати через вайбер (фото)
ТЕМА: Писанкарство в Україні. Техніка писанок, класифікація писанок. Символіка декору.
Зображення писанки у техніці гратографії.
 17.03
Завдання: Підготувати повідомлення про писанкарство  в Україні. Спробувати розписати Великодню крашанку. Скинути фото в повідомленні.


ТЕМА: З’ясування композиційних та змістових особливостей розвитку писанок у різних регіонах України. Магічні символи писанок. Поліфункціональна писанка в наш час: обрядова, ігрова, декоративна тощо.  
 24.03 
 Завдання: . Повторіть символіку кольорів, знаків, оскільки вона використовується не лише в писанкарстві, а й в інших видах декоративно-ужиткового мистецтва. А перед святом Великодня спробуйте скористатися набутими сьогодні знаннями й створити таку писанку самостійно, щоб потім подарувати її своїм близьким. Пам’ятайте, що всі побажання, викарбувані на ній збуваються.


ТЕМА: Засоби виразності декоративного мистецтва: символи, знаки в орнаментах; декоративна форма (стилізація, колір і символ); символіка «Дерева життя» в декоративно-прикладному мистецтві.
Оздоблення одягу символікою «Дерево життя». 
31.03
Завдання: Розповідь про символи і зна­ки в орнаментах.
Учитель. Створюючи візерунки для прикрашення предметів побуту, люди з глибокої давнини користува­лися умовними знаками — симво­лами, де кожна лінія чи фігура мала певне значення.
Найпоширенішим знаком, що використовували наші пращури при оформленні ваз, килимів, зброї, різьбленні по дереву, вишивці, а та­кож в писанкарстві, має назву «дав­ньогрецький меандр», або «безкінечник». Хвиляста лінія, що не має ні початку, ні кінця, символізує без­кінечність і ритмічність руху води, життя, усього світу.
Пряма горизонтальна лінія означала землю, це ознака повного спокою.
Хвилястими лініями позначаєть­ся вода земна (річки, озера). Вода в уявленнях предків була матір’ю.
З’єднані трикутники — гори.
Крапка — центр і джерело жит­тя — символ первинної творчої енергії.
Коло — символ Сонця. Воно може бути із крапками або хрестом всередині, а також у вигляді кола з променями, пізніше його зображу­ють восьмипелюстковою розеткою або квіткою.
­Гачкуватий хвіст, чи «триріг» — символ Вогню, чоловічої сили
Ромб –символ землі і родючості. З гачками і крапочками він пред­ставляє засіяне поле.
Птахи символізували настан­ня весни, врожай та багатство. На думку стародавніх людей, пташ­ка — посланець Бога на Землі, отож втілює в собі символи вічності, без­смертності душі.
Жіноча фігура символізувала богиню життя, богиню — бере­гиню.
Спіраль — символ життєвої сили, символізує зародження ново­го життя и постійний рух.
Хрест — символ життя, старо­давнє позначення Вічного Дерева Життя, взятий стародавніми хрис­тиянами і поширений ними в усі кінці земної кулі.
Дерево життя — символ Всесвіту, його зародження; символ росту, гармонії, безсмертя.
2. Символічне значення ко­льорів.
Учень. Існує символічне значен­ня кольорів:
·         червоний — енергійний, най­активніший. Символізує життя, свободу, любов, урочистість;
·         жовтий — теплий, веселий. Символізує світло, життя, радість, повагу до старості;
·         зеленувато-жовтий — симво­лізує зраду, ревнощі, заздрість;
·         жовтогарячий — веселий, життєрадісний, полум’яний. Сим­волізує владу, розкіш, сонце, ра­дість, марнославство;
·         зелений — символ природи і молодості; Символізує злагоду, спокій, надію, сум;
·         блакитний — холодний, па­сивний. Символізує ніжність, ві­рність, легкий сум, далечінь;
·         синій — спокійний, сентимен­тальний, серйозний. Символізує до­віру, безкінечність, сум;
·         фіалковий — повний життя, але воднораз викликає сум. Симво­лізує дружбу, довіру, гідність;
·         білий — символ невинності, чистоти й радості все збільшує, під­креслює.
·         чорний — символ темряви, зла і смерті, журби; 
3. Засоби створення декора­тивної форми.
Учитель. Отже, для створення декоративного образу ми викорис­товуємо такі засоби: стилізація, ко­лір, символ.
4. Повідомлення завдання. Знайомство з символікою «Дерево життя».
Учитель. Сьогодні на уроці ви створите композицію «Дерево життя». Щоб її створити, давайте докладніше познайомимось з цим символом.
Дерево життя, Світове дерево — символ Всесвіту, його зародження; символ росту, гармонії, безсмертя. Символізує минуле, сучасне і май­бутнє роду людського.
Дерево життя складається з 3 частин:
Верхня — крона (небесний світ). символізує сферу богів. Тутзображуються птахи, бджоли, роз­ташовуються небесні світила.
Середня — стовбур (земний світ). Тут зображується життя людей і всього живого на землі. Зазвичай це листя, квіти.
Нижня — коріння (підземний світ). Це основа і початок світу. Тут є змії, риби, водоплавні птахи й тварини, бо низ дерева — не лише підземний світ, але й море, річка. . Коріння дерева може знаходитися у вазоні, глечику.
Зазвичай «Дерево життя» має вигляд квитки або деревця з квіта­ми, може доповнюватися зображен­нями пташок
В Україні зображення дерева життя можна знайти в орнаменті вишитих і тканих рушників, кили­мів, вишиванок, писанок, посуду і в оздобленні одягу.
(Перегляд презентації «Дерево життя в різних видах декоратив­но-ужиткового мистецтва».) https://naurok.com.ua/vitinanki-prezentaciya-104338.html
Пропоную вам вико­нати композицію «Дерево життя» в техніці витинанки або розпису.


Тема: Як стилізувати природні форми. Квілінг. Створення стилізованої форми квітки 14.04
Завдання за підручником 
    Роздивися витинанки і вишивки, зверни увагу, як у них спрощено форми звірів і птахів. (с.138).
       Поглянь, які стилізовані форми тварин створили народні майстри в кераміці та декоративному розписі (с.139).
Прослухати музику П.І. Чайковський «Вальс квітів». за посиланнямhttps://www.youtube.com/watch?v=9a4DnEWXMHMhttps://www.youtube.com/watch?v=9a4DnEWXMHM
спробувати зобразити на листку почуте.


Тема: Народні промисли. Створення декоративної кахлі  

21.04
ЗАВДАННЯ: Переглянути презентацію за посиланням: https://naurok.com.ua/prezentaciya-do-uroku-na-temu-narodni-promisli-173218.htmlhttps://naurok.com.ua/prezentaciya-do-uroku-na-temu-narodni-promisli-173218.htmlНамалювати ескіз кахлі з рослинним орнаментом, підібрати улюблені кольори.



Тема: Петриківський розпис. Виконання декоративної композиції, яка складається з квітки (зображеної за допомогою пензля), кетягу калини (за допомогою пальця), та пірчястого листя»  
 28.04
ЗАВДАННЯ:Опрацювати тему «Петриківський розпис. Виконання рослинних зображень на основі об’єднання елементів петриківського розпису»
Виконати декоративну композицію, яка складається з квітки (зображеної за допомогою пензля), кетягу калини (за допомогою пальця) та пірчястого листя» (використовуючи мазок «кривеньке зернятко»)
Переглянути відеоматеріал за посиланням https://www.youtube.com/watch?v=m9ZvZK-hJmY



Тема:Ляльковий театр. Оформлення сцени лялькового театру.  
 05.05 
ЗАВДАННЯ:  Опрацювати тему «Ляльковий театр. Оформлення сцени лялькового театру»
Створити з картону пласку рухому ляльку (рукавичну ляльку) для розігрування учнями вистави.


Тема: Мистецтво навколо нас. Приклади зв’язку різних видів мистецтв з повсякденного життя. Створення декоративного панно «Клоун»  
12.05
ЗАВДАННЯ: Опрацювати тему «Мистецтво навколо нас. Приклади зв’язку різних видів мистецтв з повсякденного життя. Роль художника в цирковій виставі»
Переглянути відеоматеріал за посиланням
Створити декоративне панно на вільну тему.
https://www.youtube.com/watch?v=HPkgjESCu-w



Тема:Українська народна лялька. Створення ляльки-мотанки.   
 19.05
 ЗАВДАННЯ:
Створити ляльку-мотанку (ляльку-стовбушку) 



Тема: Тематичне оцінювання. Семестрове оцінювання. Річне оцінювання
26.05

 ЗАВДАННЯ:
Виконати тест за посиланням 
https://naurok.com.ua/test/test-dlya-5-klasiv-pidsumkoviy-za-rik-410813/set

https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=548044https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=548044








Комментариев нет:

Отправить комментарий