7 клас Образотворче мистецтво Навчання на період карантину


ОБРАЗОТВОРЧЕ МИСТЕЦТВО 7 КЛАС

Всі роботи здавати через вайбер (фото)

Тема:  Дизайн одягу. Мода й культура. Ескіз костюму для власного гардеробу  (графіка)17.03 
Одяг завжди був оберегом людини. Він захищав її від холоду й від недоброго ока. Поняття «одяг» включає і взуття, головні убори, і рукавиці. Народний одяг зберігає національні традиції, які сягають глибокої давнини, відображає життєвий досвід людей, їхні художні смаки й естетичні погляди. Український народний одяг — це яскраве й самобутнє культурне явище. Його основні елементи мають давньослов’янське походження.
Народний жіночий костюм — це своєрідна модель світу.
Наприклад квадратики й ромбики символізують засіяне поле, листя й квіти на вишитій сорочці — розвиток і буяння природи, віночок — небесні світила й зорі. На шиї — намисто. Українки вірили, що ці символи захистять людину від злих сил, принесуть добробут, здоров’я й кохання. Обов’язковим елементом українського жіночого й чоловічого народного одягу була полотняна сорочка.
Вишивка на чоловічих і жіночих сорочках:
* у центральних районах України червоно - чорна;
* на Поділлі — жовтогаряча, темно-синя;
* на Західній Україні — багатоколірна.
На чоловічих сорочках вишивали дубове листя, жолуді,
які символізували міць. На жіночих — калину, виноград — символ міцної родини; червоні ружі — символ сонця, здоров’я; лікарські рослини — обереги від хвороб тощо. На плечах, рукавах сорочки орнамент утворювався горизонтальними смугами на вставках, на комірі розміщувався в шаховому порядку.
Завдання: Ви сьогодні будете дизайнерами одягу і розробите ескіз костюму для власного гардеробу (спортивний одяг, святкова сукня, шкільна форма)




Тема: Національні традиції в одязі. Ескіз сучасного костюму в народному стилі (графіка)
Перегляд відеоряду «Класифікація традиційного українського народного одягу кінця 19 – початку 20ст.»                     24.03

Жіночий одяг складався з:
· Натільний одяг – сорочка.
· Нагрудний одяг – безрукавка (кептар, керсетка, лейбик тощо).
· Жіночий стегновий одяг: запаска, плахта (частково зшитий розпашний, святковий одяг), горбочка (незшитий), спідниця, літник, димка, фартух (зшитий).
· Головні убори: шнури, вінки звиті, очіпок, намітка, убрус, хустка.
Прикраси: намисто, дукачі, вироби з бісеру, каблучки.
· Взуття: постоли, личаки, черевички, чоботи.
https://www.youtube.com/watch?v=oUmETIokXDs

Чоловічий одяг складався з:
· Натільний одяг – сорочка.
· Чоловічий стегновий одяг: гачі, шаровари.
· Верхній одяг: жупан, кирея, кожух (старовинний гуцульський верхній одяг з валяного сукна).
· Пояси: крайки, очкур, пояс-рушник, черес.
· Головні убори: брилі( солом’яники, повстяні або каракулеві шапки.
· Взуття: постоли, личаки, чоботи.

              Традиційне вбрання кожного народу є одним з найбільш масових видів його художньої творчості. Український народний одяг відрізняється простотою форм, стрункістю силуету, багатством і різноманітністю прикрас, насиченим колоритом. У ньому яскраво проявляється вміння народних майстрів за допомогою простих, логічних засобів органічно поєднувати практичність і красу. Багато творчої винахідливості і фантазії вклав у створення одягу український народ.  Робота над вбранням була певною мірою проявом мрії про прекрасне, спробою відійти від важкої дійсності. Скажімо, вишивання – це було не просто ремесло, це прояв народного таланту, майстерності, обдарованості. Це був один з небагатьох моментів у житті селянки, коли вона могла висловити в гамі кольорів свою віру в краще майбутнє, оптимізм. Колорит нарядів багатьох районів України був світлий, білий, збагачений яскравими квітами вовняних плахт, запасок, поясів, вінків, червоного намиста і стрічок. Але при всій різноманітності крою, колористичних рішень, характерних для окремих районів України,  чітко проявляється підпорядкування окремих локальних видів одягу та оздоблення єдиному художньому ансамблю.
Завдання:      Продумайте та вирішіть, якими зробити деталі одягу: які орнаменти прикрашатимуть тканину, чи буде вона однотонна, чим буде оздоблений одяг.
2.     Контрастні чи стримані кольори переважатимуть.
3.     На чому буде акцентуватися увага.
4.     Яке взуття, головні убори та прикраси доповнюватимуть одяг, щоб створити повноцінний ансамбль, костюм.
5.     Олівцем працюйте легко, без натиску, щоб мати змогу виправити невдалі лінії, не завдаючи шкоди паперу.
6.     Головна умова – наявність орнаменту в одязі.


Тема:  Образ у костюмі. Ескіз карнавальних костюмів для «Театру мод» (колективна робота)  (гуаш)   
31.03 
Завдання: Що означає слово костюм?
Костюм (від італ. costume - звичай) - визначена система предметів та елементів одягу, які поєднані єдиним замислом та призначенням, відображаючи соціальну, національну, регіональну належність, стать, вік та професію споживача.
Театральний костюм — це один з елементів оформлення вистави. Він допомагає актору переконати глядача в ідеї театральної дії, створити відчуття історичної достовірності, розкрити характер героя.
Костюм може зображувати певного персонажа або абстрактне поняття. Таким костюмом можна вважати костюм Ночі або Весни, фантастичного птаха щастя або Сонця. Ігровий костюм перетворює зовнішність актора, допомагаючи йому яскравіше зіграти свою роль.
Велику роль в театрі відіграє художник, який створює костюм для акторів. Він допомагає розкрити образ героя.
Художник з костюмів відповідає за створення костюмів для театру. Давайте розглянемо ескізи театральних костюмів створених художником Миколою Реріхом. У «Весні священній» Ігоря Стравінського звучать відлуння давнього обряду, стихійне поривання до весняного відновлення. М.Реріх створює образи використовуючи в костюмах старослов’янську орнаментику.
Колір і фактура тканини допомагають створити повний образ героя. Яку гаму кольорів використовує художник Леон Бакст, створюючи образ жар-птиці? Зверніть увагу, як художник, використав при­родні форми жар-птиці, переніс їх на костюм.

Завдання: Створити  сценічний костюм
Етапи виконання роботи.
1.     На аркуші паперу обведіть трафарет.
2.     Виконайте ескіз костюма олівцем на папері.
3.     Доповніть ескіз одягу аксесуарами: взуття, капелюх, рукавички, прикраси.
4.     Визначте кольорове вирішення ескізу театрального героя.


Тема: Ландшафтний дизайн. Макет ландшафту із простим архітектурним об’єктом (альтанка, місток, ліхтарик, декоративна лавиця тощо) в обраному стилі  (робота в групах).    
 14.04
Завдання: переглянути ролик за посиланням,
https://www.youtube.com/watch?v=xENn3J80yw4https://www.youtube.com/watch?v=xENn3J80yw4
 створити макет власного подвір'я або презентацію будь-якого архітектурного об'єкту.

Тема: Живий простір. Міський дизайн. Колажно-графічна композиція. Створення  єдиного за стилем міського простору «Вулиця мого міста»   
21.04
 Завдання  переглянути Графічна композиція « Вулиця рідного міста» https://disted.edu.vn.ua/media/images/student1/obrazotvorce_7/u_11/02.jpghttps://disted.edu.vn.ua/media/images/student1/obrazotvorce_7/u_11/02.jpg  виконати графічну композицію « Вулиця рідного міста»
Послідовність виконання роботи:
1. Проводимо лінію горизонту визначаючи на ній місце розташування точки сходження.
2. Відносно точки сходження зображаємо вулицю з проділом на проїжджу частину  та тротуар.
3. Робимо побудову корпусу двох найближчих будинків з двох сторін вулиці. Площини будинків які знаходяться з протилежних сторін відносно вулиці будуть сходитись в одній точці ( точці сходу яку ми визначили на лінії горизонту).
4. Будинки на другому плані будуємо відповідно етапу роботи №3.

5. Промальовуєм   деталі:  вікна, двері, балкони тощо. Під час цієї роботи слідкуємо за пропорційним скороченням розмірів предметів.



Тема: Дизайн-проект. Створення фірмового стилю школи. Ескізи герба, логотипу (колективна робота) (графіка)   
 28.04
Завдання:
Слово «дизайн» буквально перекладається як «творчий задум», «намір», «план», «проект», «креслення», «конструкція». Відтак дизайнер – людина, яка вміє планувати, конструювати, креслити. Це слово стало міжнародним терміном і позначає художньо-конструкторську, проектно-творчу діяльність та її результати.
На відміну від образотворчого мистецтва, спрямованого на формування внутрішнього світу людини, її духовних цінностей, дизайн зорієнтований на організацію та перетворення людиною навколишнього середовища, відповідно до своїх естетичних потреб та уявлень.
Коли почалася історія дизайну? Кого вважати першими дизайнерами? Можливо, це були ще первісні люди — невідомі творці шедеврів наскального живопису? Адже саме в той час поява знарядь праці спонукала зробити їх більш зручними, красивими і функціональними. Ще в античні часи у філософських дискусіях порушується питання взаємозв’язку між корисним і красивим.

Дизайн як окремий вид мистецтва сформувався в епоху розквіту «машинного» виробництва речей (кінець XIX — початок XX ст.). Основною сферою дизайнерської діяльності є створення речей серійного, масового виробництва, що виготовляються промисловим способом (на відміну від декоративно-прикладного мистецтва, де речі виготовляються й прикрашаються вручну).
На відміну від твору мистецтва, кожен предмет має якесь важливе призначення, він є функціональним, тобто, дієвим. В кожної людини є потреба в тому, щоб оточувати себе гарними предметами. Тому цінність
будь-якої речі визначають користь і краса.

Дизайн — художнє конструювання предметів побуту, формування гармонійного предметного середовища, створеного засобами промислового виробництва, для забезпечення найкращих умов праці побуту та відпочинку людей.

Дизайн поділяється на три основні види: промисловий, графічний, дизайн середовища. Окремо виділяють таке явище, як арт-дизайн.

Промисловий дизайн — художньо-проектна діяльність, спрямована на розробку промислових виробів з високими споживчими якостями. Ця діяльність охоплює проектування найрізноманітніших предметів та їхніх комплексів для подальшого виготовлення промисловим способом.

Графічний дизайн — художньо-проектна діяльність, основним засобом якої є графіка.

Дизайн середовища — проектування об’єктів предметно-просторового та соціокультурного оточення з метою створення гармонійної взаємодії людини з природою.

Арт-дизайн — найбільш витончений вияв розвитку сучасного дизайну. Для нього притаманні дизайнерські рішення, в яких головне — художня складова, заснована на принципах високого мистецтва, що передбачає створення нестандартних за формою, несподіваних за кольором і світлом композицій, інколи екзотичних образів, в яких зазвичай змішуються різні художні манери.

Дизайн, як творчий процес, поділяють на:
— художній дизайн — створення речового світу суто з погляду естетики сприйняття (зовнішні прояви форми);
— технічну естетику — науку про дизайн, яка враховує всі аспекти, перш за все, конструктивність, функціональність, комфортність експлуатації виробу тощо.
Розгляньте світлини телефонів. Як із часом змінилася форма телефону?

Порівняйте форму зображених і сучасних автомобілів.
Вимоги, яких потрібно дотримуватись під час розробки виробів:
¾   гарний зовнішній вигляд;
¾   простота та зручність у користуванні;
¾   взаємозв’язок форми, кольору;
¾   чіткість подання;
¾   новизна (не повинна надто ускладнювати процес виготовлення та собівартість виробу).


Тема: Дизайн-проект. Створення фірмового стилю школи (продовження). Макети предметів (зошит, щоденник, одяг, чашка, чохол для телефону тощо) з оздобленням елементами фірмового стилю (колір, шрифт, логотип).  
 05.05
Завдання:
З давніх часів людина прагнула прикрасити своє життя, свій одяг, житло та побут. Так виникло мистецтво дизайну.
Дизайн (від англ.) design – задум, проект, рисунок — художнє конструювання зручних і красивих предметів, зовнішнього вигляду виробів у промисловості, фасадів споруд, інтер'єрів приміщень, одягу, взуття тощо. Дизайн — це сучасне поняття, яке широко вживається у всіх сферах життя.Щоб вироби були естетично досконалі, приваблювали нас своєю формою і вишуканістю, дизайнер має докласти чимало зусиль для того, щоб вони були красивими. Об'єктом дизайну може стати будь-що у нашому житті. Дизайн, як творча діяльність, прагне охопити всі аспекти оточуючого людину довкілля:
 Промисловий дизайн (механізми, побутова техніка, мода і аксесуари).
 Дизайн середовища (міського середовища, дизайн інтер'єрів, світловий дизайн, колористика і суперграфіка).
Дизайн процесів (фірмові стилі, дизайн церемоній, дизайн-програми).
Графічний дизайн (шрифти, поліграфія, вебдизайн, візуальна ідентифікація, товарні знаки, візуальні комунікації).
 Ландшафтний дизайн (створення штучних і реконструкція зруйнованих Архітектурний дизайн (масове будівництво, інженерні споруди).

 Дизайнер. Досить модною професією є й дизайнер. Дизайнер - це художник, в якого на багато звичних речей може бути нестандартний погляд. Дуже часто люди, дивлячись на роботу дизайнера, говорять: "Мені б і в голову таке не прийшло"  
Переглянути презентацію
https://naurok.com.ua/uploads/files/788179/162303.pptxhttps://naurok.com.ua/uploads/files/788179/162303.pptx
Спрбувати створити макет якоїсь шкільної речі

Тема:  Дизайн-проект. Створення фірмового стилю школи. Захист проектів.       
12.05
Завдання:Переглянути презентацію 
 https://naurok.com.ua/uploads/files/131592/162845.pptxhttps://naurok.com.ua/uploads/files/131592/162845.pptx

  • Створити модель садово-паркової архітектури шкільного подвір'я  та намалювати композицію "Сад моєї душі"


Тема:  Презентація проектів 
 19.05
Завдання: Виготовити вітальну листівку до дня мами, використовуючи знання отримані на попередніх уроках


Тема: Узагальнюючий урок. Гра-вікторина «Мистецтво дизайну». Тематичне оцінювання
26.05
Завдання:
Виконати тест за посиланням 
https://naurok.com.ua/test/uzagalnyuyuchiy-test-scho-ya-znayu-pro-obrazotvorche-mistectvo-314952/sethttps://naurok.com.ua/test/uzagalnyuyuchiy-test-scho-ya-znayu-pro-obrazotvorche-mistectvo-314952/set

https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=538564
https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=538564

Комментариев нет:

Отправить комментарий