ЗАРУБІЖНА ЛІТЕРАТУРА 10 КЛАС
https://drive.google.com/file/d/17ieRiiavnatv5qyKaEQ5bnobdRGmc4cj/view?usp=sharing
ТЕМА. Узагальнення і систематизація навчального матеріалу. Підсумкова контрольна робота за рік. Тести.
https://naurok.com.ua/test/homework/1730213
ТЕМА. Паоло Коельйо (нар. 1947). «Алхімік».
Значення творчості П. Коельйо для сучасності. Пошуки сенсу буття в романі «Алхімік». Поняття «своя доля», «призначення», «мрія душі», «смисл існування». Система образів (пастух Сантьяго, Фатіма, Мельхиседек, Алхімік). Мотиви й образи світової культури у творі. Ознаки роману-притчі
ТЕМА. Контрольна робота №4 з тем «Перехід до модернізму. Взаємодія символізму та імпресіонізму в ліриці», «Драматургія кінця XIX - початку XX ст.» . Тести
Завдання:
ТЕМА. Зміни в драматургії на межі XIX–XX ст. Моріс Метерлінк (1862 – 1942). «Синій птах». М. Метерлінк як теоретик і практик «нової драми». Концепція символістського театру. Ідея одухотворення життя й відновлення втрачених зв’язків у драмі-феєрії «Синій птах». Особливості розвитку сюжету. Роль фантастики. Символіка образів. Трактування фіналу.
Заповніть
2-й стовпець таблиці «Композиція казки-феєрії М. Метерлінка «Синій птах»
ТЕМА. Артюр Рембо (1854-1891). «Голосівки», «Моя циганерія». Художнє новаторство А. Рембо. Поєднання рис імпресіонізму й символізму в сонеті «Голосівки». Образ ліричного героя у вірші «Моя циганерія».
Графік обов’язкових підсумкових робіт учнів 10 класу із
зарубіжної літератури
https://drive.google.com/file/d/17ieRiiavnatv5qyKaEQ5bnobdRGmc4cj/view?usp=sharinghttps://drive.google.com/file/d/17ieRiiavnatv5qyKaEQ5bnobdRGmc4cj/view?usp=sharing
ТЕМА. Узагальнення і систематизація навчального матеріалу. Підсумкова контрольна робота за рік. Тести.
25.05
Завдання:Виконайте завдання за посиланнямhttps://naurok.com.ua/test/homework/1730213
ТЕМА. Паоло Коельйо (нар. 1947). «Алхімік».
Значення творчості П. Коельйо для сучасності. Пошуки сенсу буття в романі «Алхімік». Поняття «своя доля», «призначення», «мрія душі», «смисл існування». Система образів (пастух Сантьяго, Фатіма, Мельхиседек, Алхімік). Мотиви й образи світової культури у творі. Ознаки роману-притчі
04.05 - 18.05
Завдання:
- Читати роман «Алхімік».
- Познайомитсь з творчістю Паоло Коельйо Паоло Коельйоhttps://www.youtube.com/watch?v=J2IEx8qcYf8
- Прослухати аудіокнигу Паоло Коельйо «Алхімік». https://www.youtube.com/watch?v=ALOzxwaQ4MAhttps://www.youtube.com/watch?v=ALOzxwaQ4MA
- Дати характеристику системі образів роману: пастух Сантьяґо, Фатіма, Мельхіседек, Алхімік
- Запишіть поради від Сантьяго та прокоментуйте їх:
Поради Сантьяґо від Алхіміка
• Зло не в тому, що входить до вуст людини, а в тому,
що йде з них.
• Наберись сил, як воїн перед битвою. Але не забувай,
що серце твоє там, де скарби. А їх потрібно знайти, тому що тільки тоді все, що
ти зрозумів, відчув на своєму шляху, матиме сенс.
• Кохання не може заважати людині йти за Своєю Долею,
якщо вона розмовляє Всесвітньою Мовою.
• Є тільки один шлях осягнення свого призначення на
Землі — діяти.
• Слухай своє серце. Йому відомо все на світі, бо воно
— рідня Душі Світу і коли-небудь повернеться до неї.
• Зрада — це удар, якого не чекаєш. Якщо знатимеш своє
серце, то воно тебе ніколи не зрадить, бо ти знаєш всі його мрії, бажання і
зумієш впоратись із ним. А втікати від свого серця ще нікому не вдавалось. То
вже краще його слухати.
• Боязнь страждання — гірше самого страждання. Жодне
серце не страждає, коли вирушає на пошуки своєї мрії, тому що кожна мить цих
пошуків — це зустріч з Богом і Вічністю.
• Ми, люди, ніколи не розуміємо, які скарби перед
нами, тому зовсім не віримо у ці скарби.
• Той, хто втручається в чужу Долю, ніколи не промине
особисту.
• Кожна людина на Землі, хоч чим би вона займалася,
відіграє головну роль в історії світу. І навіть зовсім про це не здогадується.
- Назвіть ознаки постмодернізму в «Алхіміку».
- Складіть схему — сюжетний ланцюжок подій роману «Алхімік» П. Коельйо.
- Створіть!
1. Комп’ютерну презентацію текстуального
дослідження «Моя істина крізь призму істини Сантьяґо».
2. Літературну рекламу-анонс роману
Паоло Коельйо «Алхімік».
ТЕМА. Контрольна робота №4 з тем «Перехід до модернізму. Взаємодія символізму та імпресіонізму в ліриці», «Драматургія кінця XIX - початку XX ст.» . Тести
27.04.
Завдання:
Початковий рівень (0,5 б. =6 б.)
1. Ш. Бодлер започаткував модерністську течію:
а) футуризм;
б) символізм;
в) імпресіонізм.
2. Провідний мотив збірки «Квіти зла»:
а) невідворотності людської долі;
б) несумісності реальності
й ідеалу;
в) безрезультатності пошуку краси.
3. «Батьком верлібру» часто називають:
а) Ф. І. Тютчева;
б) А. А. Фета;
в) В. Вітмена.
4. Автором збірки «Квіти зла» є:
а) Ш. Бодлер;
б) В. Вітмен;
в) Ф. І. Тютчев.
5. «Осінню пісню» написав:
а) Поль Верлен;
б) А. А. Фет;
в) А. Рембо.
6. В якій країні народився Артюр
Рембо:
а) Німеччина;
б) Франція;
в) Англія.
7. Імпресіонізм та символізм — течії:
а) романтизму;
б) модернізму;
в) реалізму.
8. Кого називають «бельгійським
Шекспіром»?
а) Г. Ібсена;
б) Артюра Рембо;
в) Моріса Метерлінка.
9. Зазначте, яким із видів
композиції є даний фрагмент твору «Синій
птах»: «Зв'язок казкових ідеалів і повсякденного життя. Процес пізнання –
нескінченний. Істину не можна пізнати раз і назавжди…»?
а) розвиток дії;
б) розв’язка;
в) епілог.
10. Збірку «Листя трави» написав:
а) Ш. Бодлер;
б) В. Вітмен;
в) Ф. І. Тютчев.
11. Особистість, здатна перетворити мрію
на дійсність, здолати розрив між ідеалом і дійсністю,— такий ліричний герой
характерний для:
а) імпресіонізму;
б) символізму;
в) неоромантизму.
12. Що об’єднує цих письменників :
Артюр Рембо, Поль Верлен, Шарль Бодлер?
а)
вони всі народилися у Франції;
б)
вони є представниками символізму;
в)
вони писали верлібром.
Середній рівень ( 2 б.)
13. Дати визначення поняттям:
·
·
Сугестія;
·
·
Драма-феєрія;
Достатній
рівень (дати коротку відповідь на запитання)
(2 б.)
14.
Пояснити назву вірша « Моя циганерія»
Артюра Рембо?
15. Хто це -
«альбатрос»?
Високий рівень
(дати повну відповідь на запитання) (2
б.)
16. Напишіть
рецензію або відгук на будь-який твір, який вам сподобався з цієї теми.
- Виконати на чистих листках, фото роботи переслати у вайбер.
ТЕМА. Зміни в драматургії на межі XIX–XX ст. Моріс Метерлінк (1862 – 1942). «Синій птах». М. Метерлінк як теоретик і практик «нової драми». Концепція символістського театру. Ідея одухотворення життя й відновлення втрачених зв’язків у драмі-феєрії «Синій птах». Особливості розвитку сюжету. Роль фантастики. Символіка образів. Трактування фіналу.
30.03 - 13.04
Завдання:- Опрацювати біографію М. Метерлінка (підручник) або переглянути відеоурок за посиланням: https://www.youtube.com/watch?v=HTUbnRr4PlEhttps://www.youtube.com/watch?v=HTUbnRr4PlE
- Читати п'єсу "Синій птах" або переглянути відео в ютубі за посиланням: https://www.youtube.com/watch?v=HC0GHz_7cU8https://www.youtube.com/watch?v=HC0GHz_7cU8
- Словникова робота (зробити записи в робочий зошит)
Драма-феєрія — це п’єса з казково-фантастичним сюжетом і
персонажами.
Феєрія — театральна чи циркова вистава, побудована на
фантастично-казковому сюжеті, у якій з метою вразити глядача використовують
різноманітні сценічні ефекти.
Елемент композиції
твору
|
Зміст елемента
композиції твору
|
Експозиція
|
|
Зав’язка
|
|
Розвиток дії
|
|
Кульмінація
|
|
Розв’язка
|
|
Епілог
|
|
Висновки.
|
- Написати твір-есе «Щастя — це...».
Роботу здати в особисті повідомлення в месенджер
ТЕМА. Артюр Рембо (1854-1891). «Голосівки», «Моя циганерія». Художнє новаторство А. Рембо. Поєднання рис імпресіонізму й символізму в сонеті «Голосівки». Образ ліричного героя у вірші «Моя циганерія».
16.03-23.03
Слово вчителя
— Скільки молодих геніїв
вирвала з літератури смерть! Лише по 37 років відпустила доля таким
неперевершеним майстрам літературного слова, як Джордж Байрон, Олександр
Пушкін, Артюр Рембо. Проте, порівняно з Байроном і Пушкіним, можна говорити про
творчий феномен Артюра Рембо, за влучним визначенням Верлена — «ангела й
демона» водночас, адже Рембо віддав мистецтву лише три роки свого життя (з 17
до 20). Він був надзвичайно обдарованим поетом, свавільним і агресивним,
людиною здібною, але неврівноваженою; усе його життя — це шалена авантюра як у
творчості, так і в особистому житті.
Артюр Рембо за своє
коротке життя здійснив революцію в поезії. Бунтівник за натурою, він рішуче
відмовляється від усіх форм цивілізації — релігії, моралі, держави, оголосивши
їх утіленням буржуазності. Він прагне радикального оновлення не тільки
поетичної, а й звичайної людської свідомості. Як і Верлен, Рембо намагається
створити принципово нову універсальну мову, за допомогою якої сподівається
вивільнити людський дух. Однак наріжним каменем цього світовідчуття є
яснобачення — рішуча і послідовна перебудова свідомості, звільнення її від
традиційної логіки, від тягаря повсякденності. Рембо приніс у поезію нову,
несподівану образність, надзвичайно сміливі метафори і словосполучення, одним
із перших у сучасній французькій поезії почав писати верлібром.
Завдання:
Завдання:
- За статтею підручника складіть конспект «Етапи творчості А. Рембо», розкрийте еволюцію поезій поета
- Прочитайте вірш «Моя циганерія».Опрацювати за запитаннями:
Чому поезія має таку
назву?
На які особливості
краєвиду звертає увагу ліричний герой? Який настрій вони створюють?
Із ким ліричний
герой порівнює Природу? Яку роль вона відіграє у духовних пошуках?
Які асоціації виникли у вас
під час аналізу цього твору?
- Прочитайте сонет «Голосівки». .Опрацювати за запитаннями:
Чому, на вашу думку,
саме з кольорами асоціюються у поета голосні звуки?
Які асоціації
навели б ви?
Чому «Голосівки»
називають панорамою Всесвіту?
Створіть каталог літер, які
є символічними для нашого класу, особисто для кожного учня.
Методичний коментар
(на допомогу учневі)
У сонеті «Голосівки»
А. Рембо пропонує новий принцип формування образу, що будується на вільній
асоціації між звуком і кольором, зорових враженнях. Як і більшість віршів
митця, «Голосівки» мають безліч трактувань. Наприклад, одне з них пропонує
розглядати вірш як символічну картину людського буття: від темряви (чорний
колір А) до світла (білий колір Е) через бурхливі пристрасті (червоний колір І)
до мудрості (зелений колір У) і пізнання таємниці Всесвіту (синій колір О).
Важливу роль у «Голосівках» відіграє принцип контрастності: чорне — біле, смерть
— життя, потворне — прекрасне, швидкоплинне — випадкове. Рембо використовує
форму сонета, який традиційно містить тезу, антитезу та їхній синтез, тобто в
самій його будові закладена суперечність; і це дозволяє вважати «Голосівки»
зразком символістського пошуку відповідностей між різними началами життя,
взірцем панорамної картини Всесвіту. Інше трактування співзвучне фразеологізму
«від альфи до омеги» (від початку до кінця).
У вірші «Моя
циганерія» А. Рембо змалював поетичний спосіб свого життя. Сміливий і
безвідповідальний юнак, геній і «фертик», якому «по коліно море», із дірками в
кишенях (тобто без грошей), а в голові «лиш рими», мандрує без мети. Голод і
холод його не бентежать, у нього є найвище для поета щастя — хмеліти від
«вересневого вечора» і «капарити вірші, згорнувшись у калачик». Його найбільша
любов — Муза, якої він і раб, і володар.
Роботу здати в особисті повідомлення в месенджер
Комментариев нет:
Отправить комментарий