10 клас. Зарубіжна література Навчання на період карантину

                                      ЗАРУБІЖНА ЛІТЕРАТУРА 10 КЛАС 


Графік обов’язкових підсумкових робіт учнів 10 класу із зарубіжної літератури

https://drive.google.com/file/d/17ieRiiavnatv5qyKaEQ5bnobdRGmc4cj/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/17ieRiiavnatv5qyKaEQ5bnobdRGmc4cj/view?usp=sharing


ТЕМА. Узагальнення і систематизація навчального матеріалу. Підсумкова контрольна робота за рік. Тести. 
 25.05
Завдання:Виконайте завдання за посиланням
https://naurok.com.ua/test/homework/1730213



ТЕМА. Паоло Коельйо (нар. 1947). «Алхімік».
Значення творчості П. Коельйо для сучасності. Пошуки сенсу буття в романі «Алхімік». Поняття «своя доля», «призначення», «мрія душі», «смисл існування». Система образів (пастух Сантьяго, Фатіма, Мельхиседек, Алхімік). Мотиви й образи світової культури у творі. Ознаки роману-притчі      
  04.05 - 18.05
Завдання:
  •  Читати роман «Алхімік». 
  • Познайомитсь з творчістю Паоло Коельйо   Паоло Коельйоhttps://www.youtube.com/watch?v=J2IEx8qcYf8
  • Прослухати аудіокнигу Паоло Коельйо «Алхімік». https://www.youtube.com/watch?v=ALOzxwaQ4MAhttps://www.youtube.com/watch?v=ALOzxwaQ4MA
  • Дати характеристику системі образів роману: пастух Сантьяґо, Фатіма, Мельхіседек, Алхімік
  • Запишіть поради від Сантьяго та прокоментуйте їх: 
Поради Сантьяґо від Алхіміка
• Зло не в тому, що входить до вуст людини, а в тому, що йде з них.
• Наберись сил, як воїн перед битвою. Але не забувай, що серце твоє там, де скарби. А їх потрібно знайти, тому що тільки тоді все, що ти зрозумів, відчув на своєму шляху, матиме сенс.
• Кохання не може заважати людині йти за Своєю Долею, якщо вона розмовляє Всесвітньою Мовою.
• Є тільки один шлях осягнення свого призначення на Землі — діяти.
• Слухай своє серце. Йому відомо все на світі, бо воно — рідня Душі Світу і коли-небудь повернеться до неї.
• Зрада — це удар, якого не чекаєш. Якщо знатимеш своє серце, то воно тебе ніколи не зрадить, бо ти знаєш всі його мрії, бажання і зумієш впоратись із ним. А втікати від свого серця ще нікому не вдавалось. То вже краще його слухати.
• Боязнь страждання — гірше самого страждання. Жодне серце не страждає, коли вирушає на пошуки своєї мрії, тому що кожна мить цих пошуків — це зустріч з Богом і Вічністю.
• Ми, люди, ніколи не розуміємо, які скарби перед нами, тому зовсім не віримо у ці скарби.
• Той, хто втручається в чужу Долю, ніколи не промине особисту.

• Кожна людина на Землі, хоч чим би вона займалася, відіграє головну роль в історії світу. І навіть зовсім про це не здогадується.
  •  Назвіть ознаки постмодернізму в «Алхіміку».
  • Складіть схему — сюжетний ланцюжок подій роману «Алхімік» П. Коельйо.

  • Створіть!
1. Комп’ютерну презентацію текстуального дослідження «Моя істина крізь призму істини Сантьяґо».
2. Літературну рекламу-анонс роману Паоло Коельйо «Алхімік».



ТЕМА. Контрольна робота №4 з тем «Перехід до модернізму. Взаємодія символізму та імпресіонізму в ліриці», «Драматургія кінця XIX - початку XX ст.» . Тести
27.04.

Завдання:
Початковий рівень (0,5 б. =6 б.)

1. Ш. Бодлер започаткував модерністську течію:
а) футуризм;
б) символізм;
в) імпресіонізм.

2. Провідний мотив збірки «Квіти зла»:
а) невідворотності людської долі;
б) несумісності реальності й ідеалу;
в) безрезультатності пошуку краси.

3. «Батьком верлібру» часто називають:
а) Ф. І. Тютчева;
б) А. А. Фета;
в) В. Вітмена.

4. Автором збірки «Квіти зла» є:
а) Ш. Бодлер;
б) В. Вітмен;
в) Ф. І. Тютчев.

5. «Осінню пісню» написав:
а) Поль Верлен;
б) А. А. Фет;
в) А. Рембо.

6. В якій країні народився Артюр Рембо:
а) Німеччина;
б) Франція;
в) Англія.

7. Імпресіонізм та символізм — течії:
а) романтизму;
б) модернізму;
в) реалізму.

8. Кого називають «бельгійським Шекспіром»?
а) Г. Ібсена;
б) Артюра Рембо;
в) Моріса Метерлінка.

9. Зазначте, яким із видів композиції є  даний фрагмент твору «Синій птах»: «Зв'язок казкових ідеалів і повсякденного життя. Процес пізнання – нескінченний. Істину не можна пізнати раз і назавжди…»?
а) розвиток дії;
б) розв’язка;
в) епілог.

10. Збірку «Листя трави» написав:
а) Ш. Бодлер;
б) В. Вітмен;
в) Ф. І. Тютчев.

11. Особистість, здатна перетворити мрію на дійсність, здолати розрив між ідеалом і дійсністю,— такий ліричний герой характерний для:
а) імпресіонізму;
б) символізму;
в) неоромантизму.

12.  Що об’єднує цих письменників : Артюр Рембо, Поль Верлен, Шарль Бодлер?
а) вони всі народилися у Франції;
б) вони є представниками символізму;
в) вони писали верлібром.

Середній рівень ( 2 б.)
13. Дати визначення поняттям:
·       
·        Сугестія;
·       
·        Драма-феєрія;

Достатній рівень (дати коротку відповідь на запитання)  (2 б.)

14. Пояснити  назву вірша « Моя циганерія» Артюра Рембо?
15.  Хто це -  «альбатрос»?

Високий рівень (дати повну відповідь на запитання)  (2 б.)

16.  Напишіть рецензію або відгук на будь-який твір, який вам сподобався з цієї  теми. 

  • Виконати на чистих листках, фото роботи переслати у вайбер.

ТЕМА.  Зміни в драматургії на межі XIXXX ст.  Моріс Метерлінк (1862 – 1942). «Синій птах». М. Метерлінк як теоретик і практик «нової драми». Концепція символістського театру. Ідея одухотворення життя й відновлення втрачених зв’язків у драмі-феєрії «Синій птах». Особливості розвитку сюжету. Роль фантастики. Символіка образів. Трактування фіналу. 
30.03 - 13.04
Завдання:
  • Опрацювати біографію М. Метерлінка (підручник) або переглянути відеоурок за посиланням: https://www.youtube.com/watch?v=HTUbnRr4PlEhttps://www.youtube.com/watch?v=HTUbnRr4PlE
  • Читати п'єсу "Синій птах" або переглянути відео в ютубі за посиланням: https://www.youtube.com/watch?v=HC0GHz_7cU8https://www.youtube.com/watch?v=HC0GHz_7cU8
  • Словникова робота (зробити записи в робочий зошит)
Драма-феєрія — це п’‎єса з казково-фантастичним сюжетом і персонажами.

Феєрія — театральна чи циркова вистава, побудована на фантастично-казковому сюжеті, у якій з метою вразити глядача використовують різноманітні сценічні ефекти.

Заповніть 2-й стовпець таблиці «Композиція казки-феєрії М. Метерлінка «Синій птах»

Елемент композиції твору
Зміст елемента композиції твору
Експозиція
Зав’‎язка
Розвиток дії
Кульмінація
Розв’‎язка
Епілог
Висновки.
  • Написати твір-есе «Щастя — це...».
 Роботу здати в особисті повідомлення в месенджер



ТЕМА. Артюр Рембо (1854-1891). «Голосівки», «Моя циганерія». Художнє новаторство А. Рембо. Поєднання рис імпресіонізму й символізму в сонеті «Голосівки». Образ ліричного героя у вірші «Моя циганерія».

16.03-23.03

Слово вчителя
— Скільки молодих геніїв вирвала з літератури смерть! Лише по 37 років відпустила доля таким неперевершеним майстрам літературного слова, як Джордж Байрон, Олександр Пушкін, Артюр Рембо. Проте, порівняно з Байроном і Пушкіним, можна говорити про творчий феномен Артюра Рембо, за влучним визначенням Верлена — «ангела й демона» водночас, адже Рембо віддав мистецтву лише три роки свого життя (з 17 до 20). Він був надзвичайно обдарованим поетом, свавільним і агресивним, людиною здібною, але неврівноваженою; усе його життя — це шалена авантюра як у творчості, так і в особистому житті. 
Артюр Рембо за своє коротке життя здійснив революцію в поезії. Бунтівник за натурою, він рішуче відмовляється від усіх форм цивілізації — релігії, моралі, держави, оголосивши їх утіленням буржуазності. Він прагне радикального оновлення не тільки поетичної, а й звичайної людської свідомості. Як і Верлен, Рембо намагається створити принципово нову універсальну мову, за допомогою якої сподівається вивільнити людський дух. Однак наріжним каменем цього світовідчуття є яснобачення — рішуча і послідовна перебудова свідомості, звільнення її від традиційної логіки, від тягаря повсякденності. Рембо приніс у поезію нову, несподівану образність, надзвичайно сміливі метафори і словосполучення, одним із перших у сучасній французькій поезії почав писати верлібром.
Завдання:
  • За статтею підручника складіть конспект «Етапи творчості А. Рембо», розкрийте еволюцію поезій поета
  • Прочитайте вірш «Моя циганерія».Опрацювати за запитаннями:
Чому поезія має таку назву?
 На які особливості краєвиду звертає увагу ліричний герой? Який настрій вони створюють?
 Із ким ліричний герой порівнює Природу? Яку роль вона відіграє у духовних пошуках?
 Які асоціації виникли у вас під час аналізу цього твору?

  • Прочитайте сонет «Голосівки». .Опрацювати за запитаннями: 
Чому, на вашу думку, саме з кольорами асоціюються у поета голосні звуки?
 Які асоціації навели б ви?
Чому «Голосівки» називають панорамою Всесвіту?
Створіть каталог літер, які є символічними для нашого класу, особисто для кожного учня.

Методичний коментар (на допомогу учневі)
У сонеті «Голосівки» А. Рембо пропонує новий принцип формування образу, що будується на вільній асоціації між звуком і кольором, зорових враженнях. Як і більшість віршів митця, «Голосівки» мають безліч трактувань. Наприклад, одне з них пропонує розглядати вірш як символічну картину людського буття: від темряви (чорний колір А) до світла (білий колір Е) через бурхливі пристрасті (червоний колір І) до мудрості (зелений колір У) і пізнання таємниці Всесвіту (синій колір О). Важливу роль у «Голосівках» відіграє принцип контрастності: чорне — біле, смерть — життя, потворне — прекрасне, швидкоплинне — випадкове. Рембо використовує форму сонета, який традиційно містить тезу, антитезу та їхній синтез, тобто в самій його будові закладена суперечність; і це дозволяє вважати «Голосівки» зразком символістського пошуку відповідностей між різними началами життя, взірцем панорамної картини Всесвіту. Інше трактування співзвучне фразеологізму «від альфи до омеги» (від початку до кінця).
У вірші «Моя циганерія» А. Рембо змалював поетичний спосіб свого життя. Сміливий і безвідповідальний юнак, геній і «фертик», якому «по коліно море», із дірками в кишенях (тобто без грошей), а в голові «лиш рими», мандрує без мети. Голод і холод його не бентежать, у нього є найвище для поета щастя — хмеліти від «вересневого вечора» і «капарити вірші, згорнувшись у калачик». Його найбільша любов — Муза, якої він і раб, і володар.


 Роботу здати в особисті повідомлення в месенджер









Комментариев нет:

Отправить комментарий